V.E_edited.jpg

SMALL GROUP TRAINING

 

Bij V.E.T. in Zeist bieden wij vier verschillende soorten small group trainingen aan:
STRENGTH, HIIT, LEGS GLUTES & CORE, POWERHOUR. Onze small group trainingen zijn er voor iedereen die persoonlijke aandacht tijdens een training belangrijk vindt. 


Het liefst wil iedereen natuurlijk onder begeleiding sporten en zo snel mogelijk zijn/haar doel bereiken. Helaas is personal training soms financieel gewoon niet haalbaar of vindt je het juist leuk om in een groep te sporten. De small group trainingen van V.E.T. zijn de perfecte oplossing. Je traint in groepen van maximaal 8 personen onder begeleiding van een van onze personal trainers waardoor persoonlijke aandacht voorop staat. 

Je zult snel progressie boeken, meer plezier hebben in sporten en kunt met alle vragen bij de trainer terecht. 

Scroll naar beneden voor het rooster van de small group trainingen.

HIGH INTENSITY INTERVAL TRAINING - HIIT.
HIIT (High Intensity Interval Training) is een vorm van trainen waarbij je hartslag varieert van hoog naar laag. Onze HIIT trainingen zijn perfect om je spieruithoudingsvermogen te trainen en om je conditie op te bouwen. Als je deze trainingen consistent doet zal je merken dat je conditie na een aantal weken al veel beter is geworden. Wij adviseren om dit in ieder geval 2 keer week te doen. Je zal minder buitenadem zijn als je een trap op loopt, een sprintje trekt om de trein te halen of als je met je kinderen lekker buiten aan het spelen bent. 

 

Je traint tijdens deze training veel met lichaamsgewicht maar je maakt ook gebruik van materiaal, zoals bijvoorbeeld touwen, TRX, elastieken, gewichten of ballen. Je wisselt dus hartslag verhogende oefeningen af met rustige, statische oefeningen waarbij je hartslag weer iets kan dalen. 

We beginnen de training altijd met een warming-up waarbij we een aantal mobiliteitsoefeningen doen, je spieren goed opwarmen en waarbij je hartslag iets omhoog zal gaan. 
Elke maand zullen we weer aan de slag gaan met een andere volgorde van oefeningen of met variaties op de oefeningen. 

 

Iedereen kan aansluiten bij onze HIIT trainingen. Mocht je bepaalde oefeningen niet kunnen uitvoeren vanwege een blessure dan zullen onze trainers voor een vervangende oefening zorgen. Deze HIIT trainingen duren 60 minuten.

STRENGTH SMALL GROUP TRAINING
Je wilt fysiek sterker worden, je wilt meer kracht opbouwen of je wilt je lichaam meer shapen. Je wilt je bewuster worden van je houding, geen last meer hebben van je onderrug of je wilt letterlijk en figuurlijk sterker in je schoenen staan. Het zijn allemaal redenen waarom onze STRENGTH small group training iets voor jou is! 

Tijdens onze STRENGTH small group training ga je aan de slag met een gepersonaliseerd trainingsschema met technische krachtoefeningen die ervoor zorgen dat je jouw spieren optimaal belast op een intensieve manier zodat ze zich verder ontwikkelen. Denk daarbij aan deadlifts, squats, bench presses, lunges, pullups en andere zware krachtoefeningen. Dit doe je allemaal onder begeleiding van één van onze personal trainers. Deze training duurt 75 minuten.

Als je besloten hebt dat je met de STRENGTH trainingen aan de slag gaat verwachten we dat je minimaal 1 keer per week in de les staat. Daarnaast ga je aan de slag met een eigen schema dat jouw trainer voor je heeft opgesteld. Binnen dit schema houd je herhalingen en gewichten bij, zodat je je progressie goed kunt bijhouden. 

Je gaat gedurende 10 tot 12 weken aan de slag met dezelfde training zodat je echt de tijd hebt om ergens naartoe te werken. We verwachten dan ook van jou dat je consistent (elke week) aan onze training deelneemt zodat je echt iets kunt bereiken. 

We bekijken per persoon of het mogelijk is om aan te sluiten in de groepen. Zodra je al enige ervaring hebt met krachttraining is dit altijd mogelijk. Mocht je dit niet hebben dan raden we je aan om te beginnen met 3 a 4 personal trainingen om vervolgens te kunnen doorstromen naar onze STRENGTH trainingen.

POWERHOUR SMALL GROUP TRAINING

POWERHOUR is een les waarbij conditionele oefeningen en kracht oefeningen met elkaar afgewisseld worden. We trainen hierbij op (spier) uithoudingsvermogen, we maken het lichaam sterker en met deze les zal je flink je conditie op de proef stellen.

 

Elke week zal er een nieuwe les op de planning staan. Tijdens deze les wordt er 200% inzet van jou verwacht. Er is weinig tijd voor rust en het doel is om de training van de dag zo snel mogelijk (met de juiste techniek) af te ronden.

 

We starten de les gezamenlijk met een warming up en wat mobiliteitsoefeningen. Daarna zal de WOD (workout of the day – training van de dag) uitgelegd worden. De ene les zal er gewerkt worden op tijd, de andere keer op herhalingen. Na de WOD sluiten we de les gezamenlijk af met wat ademhalingsoefeningen/mindfullness. POWERHOUR duurt 75 minuten.

 

LET OP: deze les is zwaarder dan de gemiddelde HIIT les die wij aanbieden. Mensen met blessures kunnen helaas NIET aan deze les deelnemen, proeflessen zijn NIET toegestaan in deze les en je dient enige ervaring te hebben met krachttraining voordat je aan deze les deelneemt. Deze les is NIET voor beginners.

LEGS, GLUTES & CORE SMALL GROUP TRAINING

De naam zegt het al: we gaan in deze les onze benen, billen en core goed aanpakken.

 

In deze les gaan we 6 weken lang met hetzelfde circuit. We wisselen kracht oefeningen voor de benen en de billen samen af met oefeningen voor je buikspieren/core. We werken op tijd en binnen die tijd op herhalingen. Deze les is altijd onder begeleiding van één van onze personal trainers en voor iedereen toegankelijk. Het gewicht tijdens de les bepaal je zelf en de trainer zal aansturen waar nodig is. 

We beginnen de les gezamenlijk met een specifieke warming up en wat mobiliteitsoefeningen. Vervolgens zullen we aan de slag gaan met het circuit en sluiten gezamenlijk af met wat ademhalingsoefeningen/mindfullnes. 


De LEGS, GLUTES & CORE training zal 60 minuten duren.

ROOSTER

Maandag

09:00 - 10:15 STRENGTH
17:30 - 18:45​ STRENGTH
19:00 - 20:00 HIIT

20:15 - 21:30 STRENGTH

Dinsdag

17:30 - 17:45 POWER HOUR
19:00 - 20:15 STRENGTH

20:15 - 21:15 HIIT

Woensdag

09:00 - 10:00​ HIIT
09:00 - 10:15 STRENGTH
17:30 - 18:45 STRENGTH
19:00 - 20:00 POWER HOUR
20:15 - 21:30 STRENGTH

Donderdag

17:45 - 18:45 LEGS, GLUTES & CORE
19:00 - 20:15​ STRENGTH
20:15 - 21:15 HIIT

Vrijdag

09:00 - 10:00​ HIIT
09:00 - 10:00 LEGS, GLUTES & CORE

Zaterdag

08:15 - 09:15​ HIIT

09:30 - 10:45 STRENGTH

Zondag

08:15 - 09:15​ HIIT
09:30 - 10:45 STRENGTH