Heb je een vraag? Vul ons formulier in!
arrow&v

SMALL GROUP TRAINING

Bij V.E.T. in Zeist bieden wij twee verschillende soorten small group trainingen aan. We hebben de HIIT trainingen en KRACHT trainingen. Onze small group trainingen zijn er voor iedereen die persoonlijke aandacht tijdens een training belangrijk vindt. 


Het liefst wil iedereen natuurlijk onder begeleiding sporten en zo snel mogelijk zijn/haar doel bereiken. Helaas is personal training soms financieel gewoon niet haalbaar of vind je het juist leuk om in een groep te sporten. De small group trainingen van V.E.T. zijn de perfecte oplossing dan. Je traint in groepen van maximaal 8 personen onder begeleiding van een van onze personal trainers, waardoor persoonlijke aandacht voorop staat. 

Je zult snel progressie boeken, meer plezier hebben in sporten en kunt met alle vragen bij de trainer terecht. 

Klik hier voor het rooster van de trainingen.

HIIT SMALL GROUP TRAINING
HIIT is een vorm van trainen waarbij je hartslag varieert van hoog naar laag. Onze HIIT trainingen zijn perfect om je spieruithoudingsvermogen te trainen en om je conditie op te bouwen. Als je deze trainingen consistent doet zal je merken dat je conditie na een aantal weken al veel beter is geworden. Wij adviseren om dit in ieder geval 2 keer week te doen. Je zal minder buitenadem zijn als je een trap op loopt, een sprintje trekt om de trein te halen of als je met je kinderen lekker buiten aan het spelen bent. 

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Dit is een trainingsvorm waarbij er meer zuurstof dan normaal door het lichaam wordt gepompt. Hierdoor versterkt het cardiovasculaire systeem: je hart en longen worden sterker. Ook je algehele kracht en uithoudingsvermogen gaat hierdoor vooruit. 

 

Je traint tijdens deze training veel met lichaamsgewicht maar je maakt ook gebruik van materiaal, zoals bijvoorbeeld touwen, TRX, elastieken of ballen. Je wisselt dus hartslag verhogende oefeningen af met rustige, statische oefeningen waarbij je hartslag weer iets kan dalen. 

We beginnen de training altijd met een warming-up waarbij we een aantal mobiliteitsoefeningen doen, je spieren goed opwarmen en waarbij je hartslag iets omhoog zal gaan. 
Elke maand zullen we weer aan de slag gaan met een andere volgorde van oefeningen of met variaties op de oefeningen. 

 

Iedereen kan aansluiten bij onze HIIT trainingen. Mocht je bepaalde oefeningen niet kunnen uitvoeren vanwege een blessure dan zullen onze trainers voor een vervangende oefening zorgen. Deze HIIT trainingen duren 60 minuten.

KRACHT SMALL GROUP TRAINING
Je wilt fysiek sterker worden, je wilt meer kracht opbouwen of je wilt je lichaam meer shapen. Je wilt je bewuster worden van je houding, geen last meer hebben van je onderrug of je wilt letterlijk en figuurlijk sterker in je schoenen staan. Het zijn allemaal redenen waarom onze KRACHT small group training iets voor jou is! 

Tijdens onze KRACHT small group training ga je aan de slag met technische krachtoefeningen die ervoor zorgen dat je jouw spieren optimaal belast op een intensieve manier zodat ze zich verder ontwikkelen. Denk daarbij aan deadlifts, squats, bench presses, lunges, pullups en andere zware krachtoefeningen. Dit doe je allemaal onder begeleiding van één van onze personal trainers. Deze training duurt 75 minuten.

Als je besloten hebt dat je met de KRACHT trainingen aan de slag gaat verwachten we dat je minimaal 1 keer per week in de les staat. Daarnaast ga je aan de slag met een eigen schema dat jouw trainer voor je heeft opgesteld. Binnen dit schema houd je herhalingen en gewichten bij, zodat je je progressie goed kunt bijhouden. Dit alles onder begeleiding van een van onze personal trainers.

Je gaat gedurende 3 maanden aan de slag met dezelfde training zodat je echt de tijd hebt om ergens naartoe te werken. We verwachten dan ook van jou dat je consistent (elke week) aan onze training deelneemt zodat je echt iets kunt bereiken. 

We bekijken per persoon of het mogelijk is om aan te sluiten in de groepen. Zodra je al enige ervaring hebt met krachttraining is dit altijd mogelijk. Mocht je dit niet hebben dan raden we je aan om te beginnen met 3 a 4 personal trainingen om vervolgens te kunnen doorstromen naar onze KRACHT trainingen.